Salon #25 – Sjoerd van Lankveld en Marthe Zink

Stichting PEK presenteert:

Salon#25

‘Snakkend naar de slakkengang van de zomerse morgenzon.’

Sjoerd van Lankveld en Marthe Zink

afbsalon25

Sjoerd van lankveld (1977) studeerde in 2002 af aan de Akademie voor Beeldende Kunst st.Joost te Breda. Hij studeerde hier tekenen, grafiek en schilderen. Zijn werken hebben een surreëel  karakter en worden bewoond door bovennatuurlijke wezens: mens-dierlijke, embryonale of totemachtige gestalten met vreemde oneigenlijke attributen.

Marthe Zink (Utrecht, 1990) studeerde in 2011 af aan AKV St. Joost in Den Bosch, richting Autonome Beeldende Kunst, met schilderijen. Na de kunstacademie is ze overgestapt op tekenen. Ook houdt ze zich bezig met het schrijven van poëzie.
Haar tekenwerk was in 2013 o.a. te zien in de Bosch Young Talent Show in het Stedelijk Museum ’s-Hertogenbosch. Afgelopen februari deed ze de Artist in Residence bij DRAW International in Zuid-Frankrijk, nu doet ze o.a. mee aan het talentontwikkelingsproject ‘Jump!’.
Het werk van Marthe Zink (Utrecht, 1990) is vaak een verwerking van een concrete situatie of herinnering uit haar eigen leven. Thema’s zijn vrijheid, identiteit, individualiteit, authenticiteit en oordeelsvorming.  In haar werk experimenteert ze met tegenstellingen en laat ze beeldelementen en technieken contrasteren.

opening:          vrijdag 5 september – 20:00u

expositie:        vrij en zat open van 13.00u tot 21.00u